DE LAADPAS
Welkom bij Van Dijk Energy
Eneco eMobility
Je hebt net je Van Dijk Energy Eneco eMobility laadpas of laaddruppel ontvangen. Nu kan het opladen echt beginnen!
Met deze laadpas of laaddruppel kan je na het activeren meteen laden bij alle laadpunten van Eneco eMobility. Binnen twee dagen kan je ook gebruikmaken van alle laadpunten in Nederland en België en op meer dan 200.000 laadpunten in Europa. Gemakkelijk, zorgeloos en duurzaam in één.
Heb je bij ons een bestelling lopen voor een laadpaal en is deze nog niet geïnstalleerd? Ook in dit geval kun je je laadpas of laaddruppel direct gebruiken.
Vragen?
Bel (0)88 20 22 803 of e-mail naar elektrischladen@eneco.nl.
Activeer je laadpas!
Volg onderstaande stappen om jouw laadpas te activeren.
- Klik op onderstaande knop.
- Vul het laadpasnummer in (achterop de laadpas).
- Vul je persoonlijke gegevens in.
- Je ontvangt een e-mailuitnodiging voor het aanmaken van jouw MijnLaden-account. Activeer deze binnen 14 dagen!
- Log in op MijnLaden en koppel je pas aan je persoonlijke account.
- De pas is nu geactiveerd en klaar voor gebruik.
Meer weten?
Wil je meer weten of heb je een vraag? Kijk dan op de achterkant van de laadpas voor de link naar de website of kijk even bij de veelgestelde vragen.
Kom je er niet uit? Bel dan naar de klantenservice via 088 170 77 00 (bereikbaar op werkdagen van 9.00-18.00).
Meer weten?
Wil je meer weten of heb je een vraag? Kijk dan op de achterkant van de laadpas voor de link naar de website of kijk even bij de veelgestelde vragen.
Kom je er niet uit? Bel dan naar de klantenservice via 088 170 77 00 (bereikbaar op werkdagen van 9.00-18.00).
GEBRUIK LAADPAS
Welke oplaad- en tariefvarianten zijn er?
We onderscheiden drie oplaadvarianten: thuis opladen, opladen aan een openbare laadpaal en snelladen.
- Thuis opladen aan je eigen laadpaal. Dit is het voordeligst. Je betaalt de kilowattuurprijs van je eigen energieleverancier. Het tarief daarvan verschilt per leverancier en type contract dat je afsluit.
- Opladen aan een openbare laadpaal. Dit kan een laadpaal op straat of bij een bedrijf zijn. Wanneer je een elektrische auto oplaadt bij een openbare laadpaal, betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en eigen levensonderhoud.
- Snelladen. Dit is vaak langs de snelweg. Snelladen is niet alleen de snelste, maar ook de duurste oplaadmethode.
Houd er rekening mee dat de laadtransactie altijd gestart en beëindigd dient te worden met dezelfde laadpas of laaddruppel. Dit in verband met de identificatie via de ingebouwde CHIP-ID.
TARIEVEN
Eneco eMobility-laadpunt
Eneco eMobility hanteert transparante tarieven. Bij het laden op een Eneco eMobility-laadpunt betaal je geen starttarief. Het standaard kWh tarief is € 0,21 per kWh.
Ook zijn er een paar zakelijke en openbare locaties met een Eneco eMobility laadpaal waar een afwijkend laadtarief geldt. Zie hier een overzicht van deze locaties en de tarieven.
Niet-Eneco eMobility-laadpunt
Zie de onderstaande tabel voor alle tarieven vanaf 10 maart.
*Bij regulier laden (AC) start het blokkeertarief na 5 uur voor max. 3 uur. Bij snelladen (DC) start het blokkeertarief na 1 uur voor max. 3 uur. Het blokkeertarief is niet geldig gedurende de nacht (alleen tussen 8.00 en 20.00).
MIJNLADEN
Een persoonlijke
MijnLaden-omgeving
Iedereen met een laadpaal, laadpas of laaddruppel krijgt toegang tot een persoonlijke MijnLaden-omgeving. Het activeren van jouw MijnLaden-omgeving kan alleen via een link die je van Eneco eMobility ontvangt. Let op! De link in de e-mail is slechts tot 2 weken na verzending geldig. Activeer jouw MijnLaden-omgeving dus zo spoedig mogelijk na ontvangst van de e-mail.
- Waar je kunt laden met je laadpas of laaddruppel;
- Hoeveel je hebt gereden en wat de gemaakte kosten zijn;
- Hoe het vergoedingstarief in te stellen voor de door jou gebruikte stroom om thuis je auto op te laden;
- Je vermeden CO2-uitstoot; hoe groen je bezig bent door elektrisch te rijden;
- Je facturen.
Blijf vooroplopen
Wil je continu op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom wet- en regelgeving, subsidies en andere handige informatie op het gebied van verduurzamen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!
Veelgestelde vragen
Tijdelijke verlaging van het btw-tarief op energie: wat betekent dit voor mij?
Het kabinet heeft aanvullende koopkrachtmaatregelen aangekondigd voor demping van het effect van de stijgende energieprijzen. Vanaf 1 juli 2022 tot en met 31 december 2022 zal de btw op energie van 21% naar 9% gaan. Deze tijdelijke verlaging geldt ook voor laadtransacties die gedaan worden op een laadpaal in Nederland. Deze wijziging zullen wij automatisch doorvoeren op alle transacties waar dit voor geldt.
Kan ik overal laden met mijn laadpas/laaddruppel?
Je kunt met je laadpas/laaddruppel van Fliqxability Eneco eMobility laden op alle laadpunten in Nederland en België en op meer dan 250.000 laadpunten in Europa. Dit geldt ook voor de snelladen.
Kan ik ook snelladen met mijn laadpas/laaddruppel?
Ja, je kunt ook bij snelladers opladen met je laadpas/laaddruppel.
Hoe moet ik mijn laadpas/laaddruppel activeren?
Klik hier om de laadpas te activeren
Zijn er abonnementskosten verbonden aan de Fliqxability Eneco eMobility laadpas?
Je betaalt geen abonnementskosten bij een Fliqxability Eneco eMobility laadpas. Je betaalt alleen bij daadwerkelijk gebruik van de pas voor het laden van je auto.
Ik ben mijn laadpas/laaddruppel verloren, wat nu?
In het geval dat je je laadpas/laaddruppel verliest, kun je contact opnemen met de klantenservice via + 31 (0)88 20 22 800 of via elektrischladen@eneco.nl
Wij kunnen je dan een nieuwe laadpas of -druppel toesturen. Je oude laadpas/laaddruppel wordt gelijk gedeactiveerd.
Betaal ik een starttarief voor het laden met mijn laadpas/laaddruppel?
Als je met je Fliqxability Eneco eMobility laadpas/laaddruppel laadt bij een laadpunt van Eneco eMobility, betaal je geen starttarief. Als je laadt bij een laadpunt van een andere aanbieder, dan rekenen wij wel een starttarief.
Mijn laadpas/laaddruppel doet het niet, wat moet ik doen?
Controleer eerst of je laadpas/laaddruppel werkt door bij een ander laadpunt de auto op te laden. Lukt dit niet? Dan is de pas waarschijnlijk defect of verlopen. Wanneer je een Fliqxability Eneco eMobility laadpas of laaddruppel hebt, kun je contact opnemen met de klantenservice via + 31 (0)88 20 22 800 of via elektrischladen@eneco.nl
Hoe herken ik een Eneco eMobility laadpaal?
Je herkent een Eneco eMobility laadpaal aan het logo van Eneco eMobility op het display. Bij deze laadpalen betaal je geen starttarief.
Ik heb geen uitnodiging voor MijnLaden ontvangen, wat moet ik doen?
Heb je geen uitnodiging voor MijnLaden per e-mail ontvangen (kijk ook in de spambox) of lukt het je niet via de link in de e-mail in te loggen en/of je wachtwoord te resetten? Neem dan contact op met de klantenservice via + 31 (0)88 20 22 800.
Ik kan niet inloggen in MijnLaden, wat nu?
Heb je geen uitnodiging voor MijnLaden per e-mail ontvangen (kijk ook in de spambox) of lukt het je niet via de link in de e-mail in te loggen en/of je wachtwoord te resetten? Neem dan contact op met de klantenservice via + 31 (0)88 20 22 800.
Wat is een blokkeertarief?
In Duitsland en Oostenrijk is het gebruikelijk dat er een tijdtarief geldt naast het kWh-tarief. Dit kan leiden tot zeer hoge laadfacturen. Daarom hanteert de eMobility een zogenaamd ‘blokkeertarief’ in Oostenrijk en Duitsland. Bij reguliere laadpalen (AC) gaat dit in na vijf uur in, bij snellaadpalen (DC) al na één uur.
Het blokkeertarief van € 0,10 per minuut geldt in beide gevallen voor maximaal drie uur. Dit tarief ligt in veel gevallen significant lager dan de geldende stroomkosten die normaal gesproken doorberekend zouden worden. Drie uur blokkeertarief komt neer op maximaal € 18,-. Zorg dus dat je jouw auto zo snel mogelijk van de laadpaal haalt, bij voorkeur in de eerste vijf uur na het starten van een reguliere laadtransactie. En binnen een uur bij een snellaadtransactie. Zo vermijd je het blokkeertarief. Dit blokkeertarief geldt alleen overdag. In de nacht (tussen 20:00 en 08:00) zetten we dit blokkeertarief uit.
Een voorbeeld ter illustratie: Wanneer een auto start met regulier laden om 16:30 uur is er tot 20:00 uur 3,5 uur geladen. Tussen 20:00 en 08:00 uur staat dit uit en gaan we weer verder tellen vanaf 08:00 uur. Vertrekt deze auto dan om 11:00 uur dan wordt er 90 minuten (1,5 uur) blokkeertarief gerekend.
CONTACT
Interesse gewekt?
Wil jij vandaag nog aan de slag met het verduurzamen van jouw wagenpark? Neem dan contact op met onze expert Baris. Hij schuift graag aan om alle mogelijkheden in kaart te brengen.
MAIL DIRECT
baris.erol@fliqxability.nl
BEL DIRECT
06 – 899 217 18
WHATSAPP ONS
06 – 899 217 18