Het doel is om minimaal 30 á 40 steden emissieloos te bevoorraden in 2025. Dat betekent dat de vervoerders die de steden in willen komen al overgestapt moeten zijn naar een emissieloos voertuig. De bedrijven die dat niet doen hebben ook nog de mogelijkheid om gebruik te maken van stadhubs. In de toekomst zullen er namelijk steeds meer logistieke hubs zijn. Het voordeel van deze hub is dat een vrachtwagen met emissie naar deze hubs kan gaan. Vanuit deze hubs kunnen de goederen in zero-emissie voertuigen geladen worden. Dus kortom worden binnen deze hubs de goederen overgeladen van een goederenvoertuig met emissie naar een goederenvoertuig zonder emissie. Daardoor zullen er minder goederenvervoervoertuigen binnen de steden zijn en de voertuigen die er zijn zullen zero emissie voertuigen zijn.
Zo is de bouw van Amsterdam Logistic Cityhub op vrijdag 30 april 2021 van start gegaan. Dit is de bouw van Nederlands eerste XXL logistieke stadshub met meerdere verdiepingen. Amsterdam Logistic Cityhub is naar verwachting in het laatste kwartaal van 2022 volledig bruikbaar. Met meer dan 220.000 m2 aan ruimte en unieke locatie aan het Noordzeekanaal en de ringweg A10, biedt de stadshub alle ruimte voor nieuwe vormen van 100 procent emissievrij transport over zowel land als water.